En loppistur...

Ja en liten loppistripp fick det bli, bla. en snipa/kanna från Gefles serie Ruter, som tillverkades mellan 1957-1970 och som formgavs av helmer ringström.


1957-70    H.Ringström

Fynd nummer två för en 10:-a blev rörstrands Gerd i jättefint skick.
10kr

En av mina köp jag blev mest glad över var denna hushållsvåg. "Lindells", 125 kronor på erikshjälpen.
125:-
Vissa saker som vi alla växt upp med är saker i plast, sådant som aldrig längre används. Här är "Capsy" från hammarplast. 10 stycken för 3 kronor var väl överkomligt
3.-


En fin kockumgryta var en present från mor till mitt kommande kök i jättefint skick, ser helt oanvänd ut


Kommentarer
Postat av: Linda

Trevliga fynd, gillar verkligen den läckra färgen på vågen!

2011-09-21 @ 11:32:56
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: lybtar

oj så mycket finr. kul att jag hittat till din blogg.
Nu har jag en del att läsa ikapp...

2012-10-22 @ 21:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0