En snabb loppistur

I brist på tid så fick det bli en sväng till Antikladan, som f.ö varit med i b.la bygglov.

Det tråkiga är att det blivit så dyrt (läs minst dubbelt så dyrt) än när jag först började åka dit. Men ibland så har man tur och gör fynd, vilket jag lyckades med i lördags.
71 spänn gick det på alltsomallt.








En sliten burk där det står Pastiller Gefle tyckte den såg så charmig ut, trots att den var full av kryddor av nya och äldre modeller på påsarna. Men 30:- är inget att bekymra sig för.


10 kr
En Agnetha kanna från Gefle fick även följa med hem för en 10:a. Från 1975.


En Hellas kanna fick även följa med hem, inte i det bästa skicket men för 1 krona så kan man ju inte förvänta sig så mycket.


En till Skruf ljuslykta, för en femma.


Och en mellanstor skål som jag gått och funderat över länge, för 30 kr:-
Dock vet jag inte vart den skulle kunna vara ifrån,eller om de bara är en fin eftermarknadsskål.

Kommentarer
Postat av: Randiga Tråden

Härliga burkar.

2010-09-21 @ 16:03:34
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Skålen på den sista bilden är designad av Sigvard Bernadotte och serien heter "Crown", dessa tillverkades för Lindshammar.



Se även min blogg: http://50-talskeramik.blogspot.com/search/label/-%20Sigvard%20Bernadotte

2010-09-27 @ 14:52:51
URL: http://50-talskeramik.blogspot.com/
Postat av: matilda

Åh tack så mycket :) tyckt den var fin länge, och ett plus i kanten då att den var från en mer känd formgivare! :D

2010-09-30 @ 23:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0